OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z E-REZERWACJI
WSTĘP
Celem niniejszych ogólnych warunków jest określenie warunków, na jakich Użytkownik Internetu może korzystać z usług rezerwacji produktów oferowanych w Witrynie internetowej marki Okaïdi, zgodnie z poniższą definicją, (zwanymi dalej „Serwisem”). Niniejsze warunki zawierane są wyłącznie pomiędzy spółką OKAIDI a osobą pełnoletnią posiadającą status osoby prywatnej dokonującej rezerwacji, zwaną dalej "Użytkownikiem Internetu". Wspólnie są oni nazywani „Stronami”. Strony uzgadniają, że ich stosunki będą regulowane wyłącznie przez niniejsze ogólne warunki rezerwacji, które są dostępne na niniejszej stronie internetowej. Warunki te mogą ulec zmianie. Przyjmuje się zatem, że zastosowanie mają warunki obowiązujące na stronie internetowej w momencie dokonywania rezerwacji. Ponadto niniejsze ogólne warunki rezerwacji określają zasady dokonywania rezerwacji. Każdy Użytkownik Internetu korzystający z Serwisu nieodwołalnie zobowiązuje się do przeczytania i zaakceptowania niniejszych warunków ogólnych. Korzystanie z Witryny internetowej i Serwisu oznacza akceptację oraz przestrzeganie wszystkich postanowień niniejszych warunków ogólnych, a także ich bezwarunkową akceptację. Stanowią one zatem umowę pomiędzy Użytkownikiem Internetu a OKAIDI. Jeśli Użytkownik Internetu nie chce zaakceptować wszystkich lub części niniejszych ogólnych warunków, powinien zrezygnować z korzystania z Serwisu. Użytkownik Internetu zostaje wyraźnie poinformowany, że jedyną obowiązującą wersją niniejszych warunków ogólnych jest wersja opublikowana w Witrynie internetowej, co niniejszym uznaje i wyraźnie akceptuje, zobowiązując się do systematycznego odwoływania się do niej przy każdym połączeniu.
Przyjmuje się, że niniejsze Ogólne Warunki Użytkowania (OWU) nie mogą być traktowane przez żadną ze Stron jako Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS). W przypadku dokonania zakupu zastosowanie mają Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) obowiązujące w sklepie tradycyjnym lub w Witrynie internetowej e-sklepu, w którym dokonano zakupu.
DEFINICJE:
- Użytkownik Internetu lub Klient: oznacza każdą osobę, która łączy się z Witryną internetową i korzysta z Serwisu;
- Witryna internetowa lub Witryna: odnosi się do witryny internetowej publikowanej przez Okaïdi, której adres URL to http://www.okaidi.com/ i do której Użytkownik Internetu ma dostęp;
- Serwis: odnosi się do usługi rezerwacji, która jest przedmiotem niniejszych warunków ogólnych.
- ARTYKUŁ 1: REZERWACJA W SKLEPIE
- ARTYKUŁ 2: DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW
- ARTYKUŁ 3: ZASADY REZERWACJI
- ARTYKUŁ 4: ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- ARTYKUŁ 5: GWARANCJE
- ARTYKUŁ 6: OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- ARTYKUŁ 7: PRAWO WŁAŚCIWE
- ARTYKUŁ 8: PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
ARTYKUŁ 1: REZERWACJA W SKLEPIE
Rezerwacja produktu w wybranym przez Klienta sklepie nie jest równoznaczna z dokonaniem płatności online przez Użytkownika Internetu. Płatności dokonuje się w sklepie przy odbiorze zarezerwowanego towaru, przy użyciu wybranego przez Klienta sposobu płatności akceptowanego w sklepie odbioru. Od momentu, w którym Użytkownik Internetu chce zarezerwować produkt, rezerwacja przebiega w kilku etapach:
- Witryna internetowa oferuje Użytkownikowi Internetu listę sklepów, które mają w sprzedaży wybrany produkt. Użytkownik Internetu wybiera żądany sklep;
- Użytkownik Internetu wypełnia swój koszyk rezerwacji;
- Użytkownik Internetu podaje następujące dane: formuła grzecznościowa, nazwisko, imię, numer telefonu, adres e-mail; Użytkownik Internetu zaświadcza, że podane informacje są jemu właściwe, rzetelne, prawdziwe i aktualne. W szczególności zobowiązuje się on do niepodawania fałszywych i/lub niepełnych informacji dotyczących swojej tożsamości oraz danych kontaktowych,
- Użytkownik Internetu otrzymuje od wybranego przez siebie sklepu wiadomość SMS i e-mail potwierdzające przyjęcie rezerwacji;
- Użytkownik Internetu otrzymuje wówczas od sklepu, w terminie określonym w procesie rezerwacji, po złożeniu zapytania o rezerwację, wiadomość SMS i e-mail potwierdzające rezerwację, a w szczególności dostępność zarezerwowanego(-ych) produktu(-ów) oraz termin odbioru produktu(-ów) w sklepie.
Ostateczne zatwierdzenie rezerwacji przez Użytkownika Internetu stanowi dowód dokonania rezerwacji. Rezerwacja nie pociąga za sobą obowiązku zakupu, a jedynie obowiązek odwiedzenia sklepu przez Użytkownika Internetu (lub rezygnacji przed upływem okresu, w którym produkt jest zarezerwowany dla Klienta). Ceny podane w Witrynie internetowej są wyrażone w euro i zawierają wszystkie opłaty obowiązujące w Polsce. Podatek VAT jest naliczany według stawki obowiązującej w momencie składania zamówienia. Każda zmiana stawki podatku VAT zostanie natychmiast zastosowana do bieżącej rezerwacji. Ceny podane na karcie każdego artykułu są cenami obowiązującymi w Witrynie internetowej, dlatego mogą się one różnić w zależności od polityki handlowej poszczególnych sklepów. Niemniej jednak ceną do zapłaty będzie cena podana podczas procesu rezerwacji w Witrynie internetowej oraz w wiadomościach e-mail otrzymanych po potwierdzeniu ze sklepu. Jeśli Użytkownik Internetu skorzysta z kodu promocyjnego obowiązującego dla danego towaru, zniżka zostanie naliczona w sklepie w momencie dokonywania płatności (z wyjątkiem kodów promocyjnych obowiązujących tylko w Witrynie internetowej http://www.okaidi.com/).
Jakie są metody płatności?
Metodami płatności są metody płatności obowiązujące w sklepach Okaïdi. OKAIDI zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zapytania o rezerwację, jeśli dane Użytkownika Internetu zostaną uznane za niewiarygodne (np. błąd dotyczący kodu pocztowego), jeśli istnieje wcześniejszy lub trwający spór dotyczący płatności lub jeśli rezerwacja dotyczy więcej niż 5 (pięciu) artykułów rezerwowanych jednocześnie.
Dowód rezerwacji/płatności
O ile nie zostanie to udowodnione w inny sposób, zapisy komputerowe Okaïdi, przechowywane w bezpiecznych warunkach, będą stanowiły dowód wszystkich transakcji pomiędzy OKAIDI a Użytkownikiem Internetu w ramach Serwisu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Okaïdi archiwizuje zapytania o rezerwację na sprawdzonym nośniku. Użytkownik Internetu może uzyskać te informacje, kontaktując się z działem obsługi klienta marki. Zaleca się, aby Użytkownik Internetu zachował wiadomości e-mail i SMS użyte do zatwierdzenia rezerwacji.
ARTYKUŁ 2: DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW
Oferty produktowe i cenowe są ważne przez cały czas, kiedy są widoczne w Witrynie internetowej, z wyjątkiem akcji specjalnych, których okres obowiązywania jest określony w Witrynie internetowej. Użytkownik Internetu jest proszony o sprawdzenie dostępności artykułów sprzedawanych w sklepie na początkowym etapie rezerwacji. Dostępność produktów w magazynie pokazują stany magazynowe każdego sklepu wymienionego na liście dostępnej w Serwisie. Użytkownik Internetu wybiera jeden z tych sklepów, aby zarezerwować produkt. Przyjmuje się jednak, że ta dostępność ma charakter orientacyjny, ponieważ produkty mogą zostać sprzedane w okresie od momentu złożenia przez Użytkownika Internetu zapytania o rezerwację do zatwierdzenia rezerwacji przez sklep. W przypadku rezerwacji kilku produktów, jeśli jeden z produktów jest niedostępny, sklep dokona rezerwacji wszystkich pozostałych dostępnych produktów. Użytkownik Internetu może również wedle życzenia zrezygnować z rezerwacji niedostępnych produktów lub całkowicie anulować rezerwację, pod warunkiem, że wcześniej poinformuje o tym sklep odpowiedzialny za rezerwację (klikając przycisk „anuluj” w otrzymanej wiadomości e-mail lub telefonicznie pod numerem telefonu podanym w wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie rezerwacji).
ARTYKUŁ 3: ZASADY REZERWACJI
Produkty można rezerwować wyłącznie w sklepach firmowych wymienionych w Serwisie. Rezerwacje są bezpłatne i nie wiążą się z obowiązkiem dokonania zakupu w sklepie. Użytkownik Internetu może zarezerwować dowolną liczbę produktów, przy czym zastrzega się, że ilość zarezerwowanego produktu jest ograniczona do 1 (tylko 1 produkt w tym samym kolorze/rozmiarze). W celach informacyjnych godziny otwarcia sklepów dostępne są w Witrynie internetowej. Począwszy od złożenia rezerwacji przez Użytkownika Internetu w Witrynie internetowej sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszenia w terminie wskazanym w procesie rezerwacji oraz zgodnie z godzinami i dniami otwarcia sklepu (z wyłączeniem okresów wolnych od pracy). Rozpatrzenie to będzie przedmiotem wiadomości e-mail (której może towarzyszyć wiadomość SMS) o częściowym lub całkowitym potwierdzeniu rezerwacji przez sklep, w zależności od dostępności produktów. Czas odpowiedzi na zapytanie o rezerwację jest podany orientacyjnie i w żadnym wypadku nie stanowi zobowiązania umownego. W związku z tym Użytkownik Internetu przyjmuje do wiadomości, że termin ten może nie zostać dotrzymany (poza przypadkami opisanymi powyżej), w szczególności w przypadku problemów z rezerwacją dokonaną przez Użytkownika Internetu uniemożliwiających rozpatrzenie jej przez sklep. Po otrzymaniu wysłanej przez sklep wiadomości e-mail z potwierdzeniem (której może towarzyszyć wiadomość SMS) produkty zostaną zarezerwowane na okres podany wcześniej Użytkownikowi Internetu podczas procesu rezerwacji. W przesłanej wiadomości e-mail (której może towarzyszyć wiadomość SMS) zostanie również podana data i termin końcowy odbioru zarezerwowanych produktów. Użytkownik Internetu może następnie odebrać produkty w sklepie wybranym w momencie dokonywania rezerwacji w Witrynie internetowej, w godzinach otwarcia tego sklepu.
Anulowanie rezerwacji / odmowa przyjęcia zarezerwowanych produktów
Ponieważ rezerwacja jest bezpłatna i nie zobowiązuje do dokonania zakupu w sklepie, Użytkownik Internetu może zrezygnować z zakupu zarezerwowanych produktów, jeśli nie odpowiadają mu one po wizycie w sklepie. Ponadto Użytkownik Internetu może anulować swoją rezerwację natychmiast po otrzymaniu wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zapytania o rezerwację, klikając przycisk „Anuluj moją rezerwację”. W przypadku anulowania rezerwacji przez Użytkownika Internetu sprzedawcy danego sklepu ponownie wprowadzą towar do sprzedaży na półkach. Zaznacza się, że OKAIDI zastrzega sobie prawo do anulowania e-rezerwacji Użytkownika Internetu, który nadużywa tej usługi, a w szczególności zbyt często nie zgłasza się do sklepu w celu odbioru i dokonania opłaty za produkt zamówiony poprzez e-rezerwację.
ARTYKUŁ 4: ODPOWIEDZIALNOŚĆ
OKAIDI nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewypełnienia któregokolwiek ze zobowiązań umownych z powodu nieprzewidzianego zdarzenia (problemy informatyczne, techniczne itp.) lub wystąpienia siły wyższej w rozumieniu orzecznictwa francuskiego. W żadnym wypadku spółka Okaïdi nie ponosi odpowiedzialności za utratę zysków, straty handlowe, utratę danych lub przychodów, ani za żadne inne szkody pośrednie lub szkody, które nie były możliwe do przewidzenia, w szczególności w momencie korzystania z Witryny internetowej lub składania zapytania o rezerwację przez Użytkownika Internetu. OKAIDI nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody związane z użytkowaniem Internetu (przerwy w działaniu, wirusy, itp.).
ARTYKUŁ 5: ZOBOWIĄZANIA UŻYTKOWNIKA
Wyraźnie przypomina się, że korzystanie z Serwisu nie pociąga za sobą żadnego zobowiązania do zakupu ze strony Użytkownika Internetu. Jednakże po potwierdzeniu rezerwacji przez sklep za pośrednictwem wiadomości e-mail i SMS Użytkownik Internetu jest proszony o udanie się do sklepu i zgłoszenie się do sprzedawcy lub – w przeciwnym wypadku – o jak najszybsze anulowanie rezerwacji przed upływem terminu rezerwacji. Jeżeli Użytkownik Internetu nie anuluje swojej rezerwacji, brak powiadomienia firmy może stanowić naruszenie niniejszych postanowień umownych.
ARTYKUŁ 6: OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcy danych
Dane osobowe są przeznaczone wyłącznie dla Okaïdi oraz dostawcy usługi e-rezerwacji i przechowywane wyłącznie przez te podmioty.
Kategorie gromadzonych danych osobowych
- Definicja: Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące osoby fizycznej odwiedzającej Witrynę internetową, które umożliwiają bezpośrednią lub pośrednią identyfikację tej osoby.
- OKAIDI odpowiada za przetwarzanie danych osobowych Użytkownika oraz korzysta z usługodawcy, który przetwarza dane Użytkownika w celu umożliwienia korzystania z Serwisu.
- OKAIDI zbiera dane od osób fizycznych powyżej 15. roku życia i zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usunięcia każdego konta klienta i/lub anulowania każdego oczekującego zapytania w przypadku stwierdzenia, że dana osoba nie ukończyła 15. roku życia.
Podczas tworzenia zapytania (np. zapytania o rezerwację) gromadzone są w szczególności następujące dane:
- nazwisko
- imię
- adres e-mail
- numer telefonu komórkowego
- akceptacja niniejszych Ogólnych Warunków Usług (obowiązkowa)
- wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji od OKAIDI (z możliwością rezygnacji)
Cele przetwarzania danych
Wszystkie dane osobowe zebrane od Użytkownika Internetu są niezbędne do przetworzenia zapytania złożonego przez Użytkownika Internetu, które jest przedmiotem niniejszych warunków ogólnych. Jeśli Użytkownik Internetu nie przekaże tych informacji, OKAIDI nie będzie w stanie zrealizować zapytania. Dane techniczne zbierane automatycznie (pliki cookie itp.) będą wykorzystywane do celów technicznych i statystycznych w ramach administrowania Witryną internetową. W przypadku rejestracji w Witrynie internetowej zarejestrowane dane mogą zostać wykorzystane w celu umożliwienia OKAIDI przekazywania Użytkownikowi Internetu różnego rodzaju informacji, w szczególności informacji handlowych (newslettery itp.). Wysyłanie wiadomości e-mail i/lub SMS zawierających treści reklamowe wymaga uprzedniej zgody Użytkownika Internetu. Ponadto informuje się Użytkownika Internetu, że przetwarzanie danych przez OKAIDI jest skonsolidowane i wspólne dla różnych marek społeczności IDKIDS korzystających z Serwisu. Informuje się również Użytkownika Internetu, że w przypadku naruszenia zobowiązań określonych w powyższym artykule 6 jego dane osobowe mogą podlegać szczególnemu przetwarzaniu związanemu z incydentami dotyczącymi użytkowników. Plik przetwarzania incydentów dotyczących użytkowników jest również plikiem danych wspólnym dla wszystkich sieci i marek korzystających z Serwisu. W związku z tym Użytkownik, który nie przestrzega zobowiązań wymienionych w artykule 5, może zostać pozbawiony możliwości korzystania z Serwisu (i) na czas określony – 2 tygodnie w przypadku pierwszego incydentu, a następnie 1 miesiąc w przypadku drugiego incydentu (ii) we wszystkich sklepach korzystających z Serwisu.
Prawo do wyrażenia sprzeciwu, skorygowania, sprostowania, usunięcia, przenoszenia i dostępu
OKAIDI zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Użytkownika Internetu. Zgodnie z francuską Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 6 stycznia 1978 r. z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. . Użytkownik Internetu ma prawo dostępu, zmiany, sprostowania, usunięcia, sprzeciwu, przenoszenia i ograniczenia danych, które go dotyczą, wysyłając odpowiedni wniosek listownie do spółki OKAIDI (Okaidi – 162 boulevard de Fourmies 59100 ROUBAIX). Więcej informacji na ten temat można znaleźć w polityce prywatności spółki OKAIDI.
ARTYKUŁ 7: PRAWO WŁAŚCIWE
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży podlegają prawu francuskiemu.
Wszelkie spory, które mogą wyniknąć między Stronami w związku z zawarciem, interpretacją, wykonaniem i/lub rozwiązaniem niniejszych warunków – w razie braku rozwiązania polubownego – będą podlegać wyłącznej jurysdykcji Sądu Handlowego w Lille Métropole.
ARTYKUŁ 8: PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Wszystkie treści opublikowane w Witrynie internetowej (dostępne bezpośrednio lub pośrednio) są własnością ich autorów i są udostępniane Użytkownikowi Internetu wyłącznie w celu zapoznania się z nimi. Wszystkie te publikacje są chronione prawem autorskim. Prezentacja i każdy z elementów, w tym znaki towarowe, loga i nazwy domen, które figurują w Witrynie internetowej, są chronione przez obowiązujące przepisy dotyczące własności intelektualnej i stanowią własność spółki Okaïdi lub są objęte zezwoleniem na użytkowanie. Żadna część Witryny internetowej nie może być kopiowana, powielana, modyfikowana, publikowana ponownie, przesyłana, zniekształcana, transmitowana lub rozpowszechniana w jakikolwiek sposób i na jakimkolwiek nośniku, w całości lub w części. Jakiekolwiek całkowite lub częściowe odwzorowanie Witryny internetowej w jakikolwiek sposób jest zabronione i stanowiłoby naruszenie przepisów dotyczących fałszerstwa, o których mowa w artykule L.335-2 i następnych francuskiego Kodeksu własności intelektualnej. Spółka Okaïdi zastrzega sobie prawo do ścigania wszelkich aktów naruszenia jej praw własności intelektualnej. Kopiowanie treści jest dozwolone jedynie na użytek własny, prywatny i niekomercyjny.